It's raining cats and dogs

Ja idag har det regnat från och till, tråkigt.. Jag som vill ha sol nu när det är lov och allt! :)

Förra året var det en som berättade för mig varitfrån uttrycket "It's raining cats and dogs" kom ifrån, fast hon pratade engelska så jag missuppfattade nog lite och så var det ju ett tag sen så jag kommer inte ihåg precis. Men jag tror att uttrycket kommer ifrån England, hon pratade någonting om att de förr hade grästak och när det "spö"regnade så regnade det igenom, sen nämde hon något om att de hade djur på taket och när det då regnade så ramlade djuren igenom taket. Fast det låter underligt, så jag vet inte om det va så, men det kanske kan vara så. ;)

Puss♥

Kommentarer
Postat av: Matilda

Haha, det vore kul om det var så :D

2009-06-18 @ 20:55:20
URL: http://tiddelipommm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0